יום חמישי, 19 באפריל 2012

קצת אקשן מתחיל

בוקר טוב,
לפני כשלושה חודשים חשבתי על רעיון: להקים קבוצה לבני נוער כמוני, בני נוער שעזבו את מסגרת בית הספר. בני נוער סקרנים שרוצים להתפתח, ללמוד ולהיות יחד.כתבתי את הרעיון ופירטתי בהרחבה איך לדעתי קבוצה כזו אמורה לעבוד. וכשהתמונה הייתה לי ברורה התחלתי לפעול כדי להקים קבוצה כזו
 שתיפגש באופן קבוע, תעשה לימוד משותף ופעילויות, תתמוך בדרכו האישית של כל אינדיבידואל בקבוצה וגם כמובן תאפשר זמן פשוט ליהנות ביחד. 
אז הנה בחול המועד פסח הייתה פגישתינו הראשונה בה "יצאנו מעבדות לחירות" כמו שאמר אחד מחברי הקבוצה. בעודנו יושבים בערב סביב המדורה החמה התקשרו אל פועה (אחת הבנות בקבוצה) מערוץ 2 ושאלו אם היא מכירה בני נוער שעזבו את בית הספר ויכולים להתראיין לכתבה. פועה ענתה שהיא בדיוק יושבת עם קבוצה כזאת.
 יום למחרת הגיעו לשם שני צלמים וכתבת של ערוץ 2 בשם לי אברמוביץ, והם צילמו אותנו לכתבה אשר התפרסמה בחדשות של מוצאי שבת. והנה הכתבה:

הכתבה לא הציגה לעומק את מה שאנחנו עושים, ולא יכלה להאיר את עיניהם של אלו שחושבים שלעזוב את בית הספר זה צעד שגוי ולא אחראי. מה שהיא כן עשתה זה להציף את הנושא אצל הרבים אשר בעד מה שאני וחברי עושים.
כך שמאז הכתבה היו אלינו לא מעט פניות מהורים ובני נוער שונים. חלקם כאלו שנמצאים מחוץ לבית הספר, חלקם כאלו החושבים לבחור בדרך כזו וחלקם פשוט מתעניינים.

הפניות והעניין הרב שהתגלה לגבי מה שאנחנו עושים נתן לי השראה רבה. את הימים שמאז פרסום הכתבה אני מבלה עד השעות הקטנות של הלילה בכתיבה וניסוח תכנים לאתר שירכז כל מה שצריך בשביל בני נוער שנמצאים מחוץ למסגרת בית הספר. מכל מה שקשור לבגרויות אקסטרניות, דרך מאגר של בעלי מקצוע המוכנים לקחת תחתם בני נוער כשוליות כדי שכך ילמדו את הנושא ועד חיבור כל בני הנוער שיצאו ממסגרת בית הספר לכדי קהילה אחת. העבודה על כתיבת התכנים האלו מרתקת ומסבה לי הנאה רבה. תוך כדי העבודה לפעמים מופיעים ספיקות "מה אם אין באמת מספיק בני נוער שנמצאים מחוץ לבית הספר" , או "מה אם זה לא יעניין את אותם בני נוער". אבל אז אני נזכר שכל הזמן אני שומע על עוד בני נוער כאלו, ושבשלוחה האקסטרנית אמרו לי שבשנתיים האחרונות הרבה יותר בני נוער עוזבים את בית הספר ככה שבטוח יהיה מספיק בני נוער ושהם בטוח יתעניינו באתר כזה בין היתר מהסיבה הפשוטה שהוא יחבר אותם עם עוד נוער כמוהם.
בינתיים פתחתי קבוצת פייסבוק במטרה לרכז את כל בני הנוער שעזבו את בית הספר, ככה שכולנו נרגיש ונדע שאנחנו לא מעט. בהמשך אולי נארגן אירוע כך שנוכל גם כולנו להיפגש.

1 תגובות:

Tammara Or אמר/ה...

ראשית - כל הכבוד! הרבה בני נוער חשים מצוקה גדולה במסגרת הרגילה של בית הספר אך מעטים אוזרים את הכוח והאומץ לקום ולעשות משהו.
אני מורה מנוסה לאנגלית ומגישה לבחינות בגרות. אני גם מכירה אותך מהפעילויות עם אביך. אשמח לעזור לכם.
כל טוב
תמרה

הוסף רשומת תגובה

 
;